Hotels in PolandHoteleMotelePensjonatyDomy wczasowePa艂aceRezydencjeZajazdyZamkiPolish Hotels

Odpoczynek w siodle


Przeczytaj tak偶e
"Stajnia Polska" na targach na S艂u偶ewcu
Agencja PART S.A.
II Forum Inwestycji Turystycznych 2003
I Forum Inwestycji Turystycznych 2001

Polacy coraz bardziej doceniaj膮 zdrowy tryb 偶ycia. Chc膮 tak偶e aktywnie sp臋dza膰 wolny czas. Do 艂ask wraca jazda konna. W celu promocji turystyki w siodle Polska Agencja Rozwoju Turystyki opracowa艂a program rozwoju sieci o艣rodk贸w jazdy konnej pod nazw膮 Stajnia Polska.

Do tej pory PART zajmowa艂 si臋 g艂贸wnie doradztwem, opracowywaniem biznesplan贸w i koncepcji w dziedzinie rozwoju turystyki. W pewnym momencie doszli艣my jednak do wniosku, 偶e najlepszym sposobem doradzania b臋dzie pokazanie, jak uruchomi膰 i poprowadzi膰 tak膮 dzia艂alno艣膰 – m贸wi W艂odzimierz Szczurek, prezes Stajni Polskiej. G艂贸wnym celem nowopowsta艂ej sp贸艂ki ma by膰 dzia艂anie na rzecz popularyzacji turystyki je藕dzieckiej w Polsce i wykreowanie nowej marki na polskim rynku turystycznym.

Najwi臋kszym mankamentem o艣rodk贸w je藕dzieckich w Polsce jest brak wystarczaj膮cych 艣rodk贸w na promocj臋. Ma艂e stajnie nie mog膮 przeznaczy膰 wystarczaj膮cych kwot na kampani臋 popularyzuj膮c膮 ten spos贸b sp臋dzania wolnego czasu. Chcemy wykreowa膰 prze艣wiadczenie, 偶e turystyka je藕dziecka to rozrywka dla ka偶dego, bez wzgl臋du na wiek, p艂e膰 i sprawno艣膰 fizyczn膮. Takie przekonanie powinno prze艂o偶y膰 si臋 na wzrost zainteresowania je藕dziectwem-wyja艣nia prezes Stajni Polskiej.

Jako warunek powodzenia tej operacji uznano wyselekcjonowanie o艣rodk贸w, w kt贸rych opr贸cz jazdy konnej, b臋dzie mo偶na tak偶e interesuj膮co sp臋dzi膰 pozosta艂y wolny czas. Cz艂owiek, kt贸ry je藕dzi konno nieregularnie, mo偶e sp臋dzi膰 w siodle nie wi臋cej ni偶 dwie godziny dziennie. D艂u偶sza jazda powoduje zm臋czenie poszczeg贸lnych grup mi臋艣ni, co mo偶e zniech臋ci膰 do tej formy aktywno艣ci. Powinna zatem istnie膰 mo偶liwo艣膰 zwiedzenia atrakcyjnej okolicy, sp臋dzenia czasu przy ognisku, jazdy na rowerze, skorzystania z p艂ywalni.


Wi臋kszo艣膰 o艣rodk贸w, kt贸re oferuj膮 jazd臋 konn膮, nie dostrzegaj膮 tego problemu i wychodz膮 z za艂o偶enia, 偶e mo偶liwo艣膰 nauki jazdy konnej, czy te偶 organizowanie wyczerpuj膮cych kilkudniowych rajd贸w jest wystarczaj膮co atrakcyjn膮 propozycj膮. Taka oferta trafia jednak tylko do stosunkowo w膮skiej rzeszy pasjonat贸w – dodaje W艂odzimierz Szczurek.

W trosce o klienta

Stajnia Polska ma by膰 sieci膮 wsp贸艂pracuj膮cych ze sob膮 o艣rodk贸w je藕dzieckich, oferuj膮cych wysoki standard us艂ug. Zaakcentowana ma by膰 przy tym szczeg贸lna opieka nad klientem przez osoby posiadaj膮ce kwalifikacje instruktorskie (ze wzgl臋du na brak og贸lnopolskich przepis贸w w tym zakresie przyj臋to, 偶e osoba pe艂ni膮ca funkcj臋 instruktora powinna posiada膰 uprawnienia „instruktora turystyki je藕dzieckiej PTTK”).

Przeczytaj tak偶e
"Stajnia Polska" na targach na S艂u偶ewcu
Agencja PART S.A.
II Forum Inwestycji Turystycznych 2003
I Forum Inwestycji Turystycznych 2001

O艣rodki oznaczone logiem i nazw膮 Stajnia Polska maj膮 by膰 synonimem wysokiego standardu bazy noclegowej. B臋d膮 oferowa艂y ca艂odzienne wy偶ywienie, gwarantowa艂y atrakcyjn膮 okolic臋 oraz dodatkowe mo偶liwo艣ci sp臋dzania wolnego czasu, tak偶e dla grup zorganizowanych. Wszystkie o艣rodki maj膮 oferowa膰 jednolity poziom us艂ug, dlatego powinny posiada膰 okre艣lon膮 liczb臋 koni, miejsc noclegowych oraz zbli偶ony poziom cen za 艣wiadczone us艂ugi. Promocja marki „Stajnia Polska” odbywa膰 si臋 b臋dzie poprzez wsp贸ln膮 wizualizacj臋 udzia艂 w targach i bran偶owych warsztatach turystycznych, prezentacjach, obecno艣膰 w mediach oraz poprzez reklam臋 bezpo艣redni膮 w stosunku do firm organizuj膮cych szkolenia dla pracownik贸w – wyja艣nia W艂odzimierz Szczurek, prezes sp贸艂ki Stajnia Polska.

Z raportu Instytutu Turystyki wynika, 偶e kierunkiem, w kt贸rym powinna si臋 rozwija膰 bran偶a turystyczna, jest wypoczynek aktywny o odpowiednio wysokim poziomie organizacyjnym (zar贸wno pod wzgl臋dem zaplecza, jak i obs艂ugi oraz mo偶liwych form aktywno艣ci). Mo偶na zaobserwowa膰 coraz wi臋ksze zainteresowanie tego typu ofertami, a prognozy wskazuj膮 na dalsze ugruntowanie tej tendencji, zar贸wno w naszym kraju jak i w ca艂ej Europie. 艢wiatowa Organizacja Turystyki prognozuje odwr贸t cz臋艣ci klient贸w od transportu lotniczego i zmiany w geografiach podr贸偶y. Gdyby prognozy te si臋 spe艂ni艂y, mo偶e to oznacza膰 wzrost przyjazd贸w turyst贸w zagranicznych do Polski, poniewa偶 urlop w naszym kraju nie wi膮偶e si臋 z konieczno艣ci膮 korzystania z transportu lotniczego.

Polska jest krajem o wyj膮tkowo dobrych warunkach do uprawiania jazdy konnej. Adresatem takich sport贸w jak skoki na linie, paralotniarstwo, czy spadochroniarstwo jest stosunkowo w膮ska grupa odbiorc贸w. S膮 to sporty, kt贸re raczej nie nabior膮 masowego charakteru. Na drugim biegunie znajduje si臋 turystyka rowerowa, kt贸ra sw膮 masowo艣ci膮 przewy偶sza je藕dziectwo, jednak ze wzgl臋du na powszechn膮 dost臋pno艣膰 sprz臋tu, doskonale odbywa si臋 bez zawodowego „po艣rednika”. Je藕dziectwo natomiast z jednej strony spe艂nia kryterium 艂atwej dost臋pno艣ci ze wzgl臋du na brak ogranicze艅 zdrowotnych czy kondycyjnych, z drugiej za艣 wymusza korzystanie z o艣rodk贸w oferuj膮cych odpowiednio u艂o偶one zwierz臋ta i inne zaplecze.

Na aktywny wypoczynek decyduj膮 si臋 cz臋艣ciej grupy spo艂eczne o dochodach wy偶szych ni偶 przeci臋tne. W obecnej sytuacji spo艂eczno-gospodarczej rokuje to dobrze. Grupy, kt贸re zarabiaj膮 mniej, musz膮 bowiem obecnie do minimum ograniczy膰 wydatki nie zwi膮zane bezpo艣redni z zaspokajaniem podstawowych potrzeb 偶yciowych.

W pierwszym etapie realizacji projektu wytypowano dziesi臋膰 o艣rodk贸w a standardzie odpowiadaj膮cym za艂o偶eniom przedsi臋wzi臋cia. B臋d膮 one stanowi膰 baz臋 i wzorzec dla kolejnych obiekt贸w. S膮 to o艣rodki o bardzo r贸偶nym charakterze: od gospodarstwa agroturystycznego o 12 miejscach noclegowych, poprzez przebudowane by艂e Pa艅stwowe Gospodarstwa Rolne, po barokowy pa艂ac z dobrze wyposa偶on膮 sal膮 konferencyjn膮 i 80 miejscami noclegowymi. Lista partner贸w b臋dzie rozszerzana tak, aby w ka偶dym regionie geograficznym kraju znalaz艂 si臋 przynajmniej jeden obiekt, wsp贸艂pracuj膮cy ze Stajni膮 Polsk膮. Wydano tak偶e informator o po艂o偶eniu i ofercie partner贸w Stajni Polskiej, rozpowszechniany w艣r贸d klient贸w o艣rodk贸w podczas imprez targowych.

O艣rodki dzia艂aj膮ce pod patronatem „Stajni Polskiej”:

  • Hotel Pa艂ac Restauracja „Spi偶” w Mi艂kowie
  • Nowina Ecotourist Farm Katarzyna i Jerzy Trawi艅scy, Henryk贸w
  • Klub Wiejski „Wilczeniec”, Warszawa
  • O艣rodek Je藕dziecko-Rekreacyjny „Oxer”, G贸ra Pu艂awska
  • Alex Jarmu艂a Furioso Western Riding Center, Nowa Jastrz臋bka
  • Dw贸r Wola S臋kowa Ewa W贸jtowicz, Nowotaniec
  • Przedsi臋biorstwo Wielobran偶owe „Ekkoland” 艁ukowe
  • Posiad艂o艣膰 Ziemska Serednica, Ropienka
  • Dom Go艣cinny „W siodle”, Bircza
  • „Manor House”, Chlewiska k. Szyd艂owca


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /include/adnet_bbelements_code_scripts.php on line 16