Hotels in PolandHoteleMotelePensjonatyDomy wczasowePa艂aceRezydencjeZajazdyZamkiPolish Hotels

Hotelowe gwiazdki to za ma艂o


Coraz wi臋cej presti偶owych hoteli rezygnuje z u偶ywania gwiazdek jako narz臋dzia komunikacji marketingowej czy sprzeda偶owej. Prawdziwy luksus nie mie艣ci si臋 w jej sztywnych i tradycyjnych kryteriach.

Liczba gwiazdek tradycyjnie wyznacza standard obiektów hotelowych. Dawniej ich suma pobudza艂a wyobra藕ni臋 podczas przegl膮dania katalogów. Kilka zdj臋膰, krótki opis i 3 czy 5 gwiazdek – takie informacje musia艂y wystarczy膰 w wyborze miejsca wypoczynku. Dzi艣 go艣cie wyszukuj膮 hotele za po艣rednictwem stron do rezerwacji, które udost臋pniaj膮 setki zdj臋膰, a u偶ytkownicy, którzy wcze艣niej odwiedzili obiekt, dziel膮 si臋 swoj膮 opini膮. Klien t doskonale wie czego chce i potrafi to znale藕膰. Czy wobec tego gwiazdki maj膮 jeszcze sens?
 
Wielu turystów wci膮偶 jednak uwa偶a, 偶e im wi臋cej gwiazdek tym lepiej. Za to 艣wiadomy podró偶nik ju偶 od dawna przy wyborze miejsca noclegu nie kieruje si臋 ich liczb膮. Dlaczego? Kategoryzacja hoteli nie jest jednolita na ca艂ym 艣wiecie, a jej kryteria nie zawsze s膮 jasne i przejrzyste. Na liczb臋 gwiazdek przyznawanych polskiemu hotelowi wp艂ywa m.in. lokalizacja obiektu, wielko艣膰 i wyposa偶enie pokoju. Przepisy nie wspominaj膮 jednak o subiektywnych kryteriach jak np. stan wyposa偶enia, jako艣膰 艂ó偶ka czy poziom obs艂ugi. Bywa te偶 tak, 偶e nowy hotel trzygwiazdkowy oferuje lepszy standard, ni偶 starszy czterogwiazdkowy. Bran偶a stale podwy偶sza poprzeczk臋 i nawet zwyk艂e pensjonaty oferuj膮 cz臋sto udogodnienia znane wcze艣niej tylko wysokiej klasy obiektom.
 
 
Jeszcze inne przepisy obowi膮zuj膮 zagranic膮 i sugeruj膮c si臋 polskimi standardami, mo偶emy do艣wiadczy膰 rozczarowania.  Kilkugwiazdkowe obiekty np. w Egipcie mo偶e znacz膮co odbiega膰 od europejskich standardów. Dlatego coraz wi臋cej turystów przesta艂o ufa膰 gwiazdkom, a polega na opiniach ludzi, którzy ju偶 go艣cili w danym hotelu i opisali swoje wra偶enia na stronach rezerwacyjnych.

Kategoryzacja bywa te偶 k艂opotliwa dla w艂a艣cicieli hoteli. Przystosowanie obiektu do standardu 5 gwiazdek mo偶e prowadzi膰 do wzrostu kosztu sta艂ego i operacyjnego, który nie zawsze przek艂ada si臋 bezpo艣rednio na komfort go艣cia. Bywa tak, 偶e lepiej zainwestowa膰, w bardziej komfortowe 艂ó偶ka, nowoczesne urz膮dzenie czy szkolenia dla personelu. Dzi艣 to profesjonalna obs艂uga bardziej wp艂ywa na pozytywne do艣wiadczenie odwiedzaj膮cych, ni偶 to, 偶e pokoje zaopatrzone s膮 w notatnik i zestaw do szycia.
 
W zgodzie z rynkowymi trendami Grupa Thermaleo&Uzdrowisko Szczawnica, zrezygnowa艂a z kategoryzacji nowego obiektu w swoim portfolio -  Pieniny Grand.
 
- W swoim portfolio posiadamy przekrój obiektów o ró偶nym standardzie – od klimatycznych willi do pi臋ciu gwiazdkowych hoteli. W oparciu o nasze do艣wiadczenie dostrzegamy, 偶e o randze i sukcesie miejsca nie decyduje liczba gwiazdek, ale zadowolonych go艣ci, którzy polecaj膮 obiekt swoim bliskim. Wiemy czego oczekuj膮 nasi go艣cie i spe艂niamy ich potrzeby. Pieniny Grand b臋dzie na poziomie czterech oraz pi臋ciu gwiazdek, jednak do udogodnie艅 podchodzimy elastycznie, tak by jak najwi臋cej naszych go艣ci czu艂o si臋 komfortowo. Pokoje po艂o偶one na najwy偶szych pi臋trach, b臋d膮 wyposa偶one bardziej luksusowo, zaopatrzone zostan膮 np. osobn膮 lodówk臋 na wino. Te po艂o偶one ni偶ej b臋d膮 mniej wyszukane, ale zostan膮 urz膮dzone wci膮偶 bardzo funkcjonalnie, gustownie, a przede wszystkim wygodnie. Gdyby艣my zdecydowali si臋 na kategoryzacj臋 to takie rozwi膮zanie nie by艂oby mo偶liwe, a zale偶a艂o nam na elastyczno艣ci i dostosowaniu si臋 do potrzeb jak najwi臋kszej grupy go艣ci. To nie jest tak, 偶e powinni艣my ca艂kowicie zrezygnowa膰 z kategoryzacji – dla wielu go艣ci jest ona u艂atwieniem. Powinni艣my jednak wypracowa膰 taki model, który b臋dzie lepiej odpowiada艂 rzeczywistemu standardowi hotelu. W mojej ocenie luksus polega na wyj膮tkowych do艣wiadczeniach i poczuciu bycia „zaopiekowanym”, a nie na tym, 偶e klamki s膮 z艂ote —  mówi Helena Ma艅kowska, wiceprezes zarz膮du Grupy Thermaleo & Uzdrowiska Szczawnica.
 
Takie podej艣cie nie jest odosobnione – giganci rynku hotelowego, jak Accor czy Marriott, równie偶 odeszli od gwiazdkowej certyfikacji w przypadku niektórych swoich obiektów, a warszawski hotel Europejski, który s艂ynie z luksusu tak偶e nie u偶ywa gwiazdek czy nazwy „hotel” w swojej komunikacji. Stosuj膮 bardziej opisowe kategorie, które trafniej pokazuj膮 go艣ciom standard, który oferuj膮. Dzi艣 od gwiazdek istotniejsza jest silna marka, jako艣膰 obs艂ugi i wyposa偶enia oraz poziom zadowolenia go艣ci.
 _________________________________________________________________________
Funkcjonowanie Grupy Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica nawi膮zuje do idei prze艣wiecaj膮cych modernizatorowi uzdrowiska – Adamowi hr Stadnickiemu. Jego potomkowie, rodzina Ma艅kowskich dba o zachowanie jego spu艣cizny. Filozofia funkcjonowania firmy opiera si臋 ona na koncepcji stworzenia w Szczawnicy kurortu z pe艂n膮 gam膮 zabiegów i dost臋pem do komfortowych sanatoriów, a tak偶e z bogatym zapleczem infrastrukturalnym z restauracjami i hotelami o najwy偶szym standardzie us艂ug. 

Dzia艂alno艣膰 Grupy koncentruje si臋 w sektorze hotelarskim, gastronomicznym oraz turystycznym. Istotne znaczenie dla Grupy ma równie偶 szeroka aktywno艣膰 w zakresie mecenatu sztuki oraz rozwoju kultury, a tak偶e promocja regionalnego dziedzictwa. Grupa wspiera tak偶e rozwój lokalnej spo艂eczno艣ci. Ponadto, bierze aktywny udzia艂 w rewitalizacji miasta jako kurortu.

Intensywna aktywno艣膰 inwestycyjna w艂a艣cicieli, przynios艂a uzdrowisku wiele znacz膮cych przedsi臋wzi臋膰, które by艂y realizowane na przestrzeni ostatnich 14 lat. Dzi臋ki tym dzia艂aniom Uzdrowisko Szczawnica sta艂a si臋 turystycznym sercem Pienin oraz rozwija swoje uzdrowiskowe walory.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawarto艣ci strony lub jej cz臋艣ci bez zgody w艂a艣ciciela portalu jest zabronione.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /include/adnet_bbelements_code_scripts.php on line 16